Wydawnictwo Podatkowe
poniedziałek, 20 maja 2024 r.
Dla jednostek sektora finansów publicznych
(źródło: artykuły redakcyjne Wydawnictwa Podatkowego GOFIN)
Ostatnia aktualizacja: 20.05.2024 r., godz. 08:30 Ilość wizyt z ostatnich 30 dni: 6.462 Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40 Formularz kontaktowy » Pomoc techniczna »
Uwaga: Do 31 maja 2024 r. powiadomienie ZUS o zarobkach osób pobierających świadczenie przedemerytalne Uwaga: Do 31 maja 2024 r. - czas na zasilenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
Terminarz dla BUDŻETÓWKI
Terminarz
dla budżetówki
maj 2024
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
18
1
2
3
4
5
19
6
7
8
9
10
11
12
20
13
14
15
16
17
18
19
21
20
21
22
23
24
25
26
22
27
28
29
30
31

e-Doręczenia w podmiotach sektora publicznego

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 17.01.2022 r.
Dział: Pozostałe zagadnienia

Projekt e-Doręczenia ma na celu uruchomienie usługi, która umożliwi podmiotom sektora publicznego, obywatelom i przedsiębiorcom doręczenie elektroniczne, równoważne prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Docelowo bowiem korespondencja nadawana przez podmioty publiczne ma mieć wyłącznie postać elektroniczną.

Usługa rejestrowanego e-Doręczenia ma umożliwić otrzymywanie i wysyłanie korespondencji drogą elektroniczną zamiast papierowych dokumentów. Ma być to forma komunikacji pomiędzy podmiotami, zarówno publicznymi (np. administracja publiczna), jak i niepublicznymi (prywatne firmy, w tym także tylko między nimi), równoważna z wysłaniem listu poleconego (za potwierdzeniem odbioru) lub osobistą wizytą w urzędzie. Uzupełnieniem e-Doręczeń będzie publiczna usługa hybrydowa. Stanowić ona będzie dostarczanie wiadomości elektronicznej w postaci papierowej do osób, które nie chcą lub nie mogą skorzystać z usługi elektronicznej. Ostatecznie wprowadzona ma być bowiem w życie zasada, że usługi publiczne powinny być dostępne w postaci cyfrowej (patrz ramka). Kwestie te reguluje ustawa o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2320 ze zm.), zwana dalej ustawą. Jej postanowienia będą wdrażane etapami do 2029 r. Weszła ona w życie z dniem 5 października 2021 r. (z licznymi wyjątkami). Miało to nastąpić wcześniej, jednak ustawodawca zdecydował się odroczyć ten termin.

Aby możliwa była komunikacja pomiędzy podmiotami (publicznymi, niepublicznymi), niezbędne jest, aby miały one adresy do e-Doręczeń (ADE). ADE nie jest adresem e-mail. Choć podobnie jak ten ostatni, umożliwiać ma otrzymywanie i wysyłanie korespondencji drogą elektroniczną.

ADE (zarówno podmiotów publicznych, jak i niepublicznych) gromadzone będą w nowym rejestrze publicznym, tj. bazie adresów elektronicznych (BAE). Prowadzić go będzie minister właściwy ds. informatyzacji. Wpis ADE do tej bazy jest równoznaczny z żądaniem doręczania korespondencji przez podmioty publiczne na ten adres.

Podmioty publiczne a termin objęcia ich e-Doręczeniami

Obowiązek korzystania z Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych jest rozłożony w czasie i zależy od rodzaju podmiotu. Obowiązkiem tym od wskazanych dat objęte zostaną:

- 5 lipca 2022 r. - w szczególności organy administracji rządowej oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy, zawody zaufania publicznego; NFZ, ZUS, KRUS, organy kontroli państwowej i ochrony prawa oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy;
- 1 stycznia 2023 r. - m.in. SPZOZy, uczelnie wyższe, PAN,
- 1 stycznia 2024 r. - m.in. jednostki samorządu terytorialnego i ich związki (a w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej od dnia 1 października 2029 r.);
- 1 stycznia 2025 r. - pozostałe podmioty publiczne,
- 1 października 2029 r. - sądy i trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna.

Zwolnienie strażaka PSP ze służby w związku z orzeczeniem komisji lekarskiej o całkowitej niezdolności do służby

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 20.05.2024 r.

Stanowisko Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczące kosztów opieki koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 16.05.2024 r.

Przystąpienie do PPK nowo zatrudnionego pracownika w wieku 55+

Źródło: Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 10 (604) z dnia 10.05.2024

Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej podlega pod RODO

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 38 (2121) z dnia 09.05.2024

Możliwość dalszego oszczędzania w PPK po osiągnięciu przez uczestnika 60. roku życia

Źródło: Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 9 (603) z dnia 01.05.2024

Strony postępowania w sprawie skierowania do domu pomocy społecznej i ustalenia opłaty za pobyt w tym domu

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 26.04.2024 r.

Pracownicy medyczni muszą dokonać wpisu do nowego rejestru

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 33 (2116) z dnia 22.04.2024

Umieszczenie w domu pomocy społecznej

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 19.04.2024 r.

Rekompensata za nadgodziny funkcjonariusza a bezczynność organu Policji

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 16.04.2024 r.

IOD w niepublicznym ZOZ

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 30 (2113) z dnia 11.04.2024

Ustalenie wpłaty do PPK po przystąpieniu pracownika do programu

Źródło: Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 8 (602) z dnia 10.04.2024

Zasady postępowania ze służbowymi kluczami a RODO

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 29 (2112) z dnia 08.04.2024

Przetwarzanie danych osobowych w ramach BIP podlega RODO

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 29 (2112) z dnia 08.04.2024

Ochrona danych osobowych w nowej wersji ustawy o sygnalistach

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 28 (2111) z dnia 04.04.2024

Termin przekazania informacji o rezygnacji pracownika z uczestnictwa w PPK

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 28 (2111) z dnia 04.04.2024

Wpłaty na PPK pracownika, który osiągnął wiek emerytalny

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 28 (2111) z dnia 04.04.2024

Umowy o zarządzanie PPK w sektorze publicznym

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 27 (2110) z dnia 02.04.2024

Przekazanie rozpoczętej inwestycji innej jednostce w związku ze zmianą administratora budynku

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 25.03.2024 r.

Zaciąganie zobowiązań wieloletnich w oparciu o zatwierdzone projekty planów wieloletnich

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 19.03.2024 r.

Zapisy dotyczące terminów płatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w uchwałach rady miejskiej

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 15.03.2024 r.

Podstawa naliczenia wynagrodzeń członków komisji orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 11.03.2024 r.

Stanowisko MF w sprawie obiegu dokumentów audytowych w jednostce

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 08.03.2024 r.

Wyjaśnienie MF w sprawie prowadzenia audytu wewnętrznego na podstawie art. 274 ust. 4 ustawy o finansach publicznych

Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 07.03.2024 r.

Egzekwowanie zaległości podatkowych od 25 marca 2024 r.

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 19 (2102) z dnia 04.03.2024

Ochrona danych osobowych w CUW

Źródło: Gazeta Podatkowa nr 18 (2101) z dnia 29.02.2024
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.